maandag 26 augustus 2024

Cast Away Cay, jij prachtig eiland!

 

Lekker geslapen, eerst even wakker rond 7en en we zijn nog aan het varen dus me lekker omgedraaid en het uitgehouden tot 8.45. Ik dacht ik slaap maar zo lang mogelijk want van dutjes op het dek komt het vandaag niet. Sophia blijft liggen tot wij gaan ontbijten. Ik heb dit keer 2eggs benedict want die vind ik echt het lekkerst en een gewone Mickey wafel. Om 10.00 zijn we alle drie klaar en is het schip net aangemeerd. Het is vreselijk druk, iedereen wil tegelijk het schip af. Er staat een rij tot ver in de gangen van Animators palette en dan nog twee trappen af. We besluiten even te wachten en Sophia had nog niet ontbeten dus gaan we nog een keer naar Cabana´s. We zien vanuit Cabana´s het prachtige uitzicht op Cast Away Key, de bestemming van vandaag (Disneys private island) 




Na Sophia’s ontbijt gaan we maar eens in de rij staan. De rij is een stuk rustiger om eraf te komen maar nog steeds best lang. Eenmaal van het eiland af is het over 11en. Sophia wil graag met Jack Sparrow op de foto en die komt om 11.15 dus zij blijft daar op hem wachten en mijn moeder en ik gaan vast met het trammetje naar de 1st family beach. (er zijn twee family beaches en een adult beach) Bij de dit eerste strand hoort het stuk waar je kan snorkelen en dat vinden mijn moeder en ik het leukst. We vinden stoelen onder een parasol en we halen snorkelvesten, (die zijn verplicht) we hebben zelf onze eigen snorkels en duikbrillen mee. 












We zitten even op de stoel en zien Sophia aankomen. Omdat het erg donker aan het worden is gaan we maar snel de zee in, voor we eruit moeten want meestal betekent zo’n donkere lucht onweer. We snorkelen een stuk maar dan begint het keihard te waaien en is snorkelen eigenlijk niet meer te doen. Een vriend van Sophia en zijn moeder zijn ook bij ons en samen zwemmen we met de golven mee naar de kant want de officieele route volgen is te zwaar. 









Terug op de stoelen gaan we even uitrusten en haal ik een ijsje. Dan gaan mijn moeder en ik even gewoon zwemmen. (het snorkelstuk is gesloten ivm de wind maar het stuk waar je mag zwemmen is open, er komt geen onweer aan) en Sophia gaat even slapen. Om 13.30 maken we haar wakker want om 14.00 sluiten de restaurant voor de lunch. Je hebt bij familybeach 1 het restaurant Cookies (waar wij eten) en op de family restaurant 2, Cookies Too. Het is een bbq restaurant, buffetstijl. Mijn moeder en Sophia hebben cheeseburger, ik heb kip en spareribs. Bij de ijsmachine maken we met het koekje nog een icecream sandwich. Ondertussen is het echt je eten verdedigen tegen de meeuwen want die proberen alles te pakken wat los en vast zit. Verder zitten er schattige suikerdiefjes, die kleine vogeltjes uit Curacao en een hele grappige grote hagedis met een krulstaart. We hebben gezelschap gekregen van een vriend van Sophia en hij gaat met haar naar de teen hide out en mijn moeder en ik nog een keer snorkelen want nu is het weer open. 







Het water is nu wel een stuk minder helder dan vanmorgen. De dingen onder je zijn goed te zien maar je kan niet wat verder uit kijken. Er drijven rode en witte boeien in het water en daar is iets interessants te zien zoals een shipwreck, het gezonken beeld van prins Erik, Beelden van Mickey en Minnie mouse. We zien ook veel vissen. Grote, kleine, zilveren en gekleurde. Na een tijdje worden we moe en gaan we op de stoelen zitten. 
























Om 16.00 beginnen ze iedereen bij het strand weg te sturen want 16.45 is alla board time. Ik app Sophia en ik zie haar een vriendin van haar bij het trammetje. Terug op het schip gaan we met zijn drieen naar de kamer, gelukkig hebben we een balkon want we willen alle drie douchen en op het balkon kan je lekker wachten. We zien hoe we wegvaren van Cast Away Cay! Wat ontzettend jammer want het is zo’n heerlijk eiland. Om 17.30 naar de theaterzaal want om 18.00 begint de laatste voorstelling Believe! Een show met allemaal stukjes uit Disneyfilms maar super leuk, met leuke muziek, grapjes en mooie decors, heel spectaculair.  Nu zijn Disney shows altijd mooi ook in de parken maar de shows op het schip zijn echt Broadway waardig! Na de show hebben we een uur tot we gaan eten en ik kom ver met het inpakken van de koffers, wat een rotwerk. Ik heb ze bijna ingepakt maar nog niet helemaal dus eerst maar eens naar het eten. We hebben een hele gezellige laatste avond in de Enchanted Garden met onze tafelgenoten! Ik had voorgerecht charcuterie, hoofdgerecht steak en nagerecht een saccertorte. Mijn moeder had voorgerecht zalm, hoofdgerecht kalkoen en nagerecht een ijscoupe met rode vruchten en Sophia had voorgerecht Jambalaya garnalen, hoofdgerecht portobello rafioli en nagerecht cheesecake maar ik ben er deze avond vergeten foto’s van te maken. 

Na het eten nog snel naar de kamer voor de laatste spullen in de koffer en dan de koffers met de labels (we hebben dit keer Daisy Duck) op de gang zetten. Beneden in het atrium komen nog een keer allerelei Disney figuren de trap af voor een applaus en ga ik met zowel Belle als Assepoester op de foto. Dan terug naar de kamer, de koffers zijn al weg. Nog wat laatste dingetjes opruimen voor onze handbagage en het blog maken… Morgen de terugreis, zo geen zin in!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten