donderdag 1 augustus 2024

cliche maar een (dol) fijne dag

 Gisteravond voor het eerst niet moe of over mijn slaap heen maar gewoon zoals ik me normaal 's avonds voel. Wat heel fijn is, is dat het berichtje van VRBO met de incheck gegevens voor het huis kwam dan voel ik me toch een stuk rustiger. 

Hele nacht lekker doorgeslapen, even wakker om 6.30 maar het toch uitgehouden tot 7.30 wat ongeveer normaal voor mij is. Toch blijf ik die enorme lamp op de gang naast ons kamerraam enorm irritant vinden, de hele nacht denk je dat het licht is. 

Mijn moeder komt iets na mij en we gaan al direct lekker met ons ontbijt op het balkon zitten. We zitten er echt heerlijk met ons boek en ontbijtje. Sophia laat zich ook tegen 9en al zien maar ze heeft nog even. Om 13.00 vertrekt onze boot uit Captiva en we moeten er een half uur van te voren zijn, het is ongeveer een uur rijden dus gaan we om 11.30 weg. Vroeger was ik dan wel voor die tijd ook iets gaan doen maar nu kiezen we ervoor om alleen wat te relaxen. We zitten lang op ons balkon maar om 11.00 is het er niet meer te harden zo heet en gaan we binnen zitten. Half uurtje later stappen we in de auto en rijden we naar Captiva. Bij Mc Carthy's marina parkeren we de auto, lopen het kantoortje in waar een schattige labrador ligt en melden we ons aan. We maken nog even een praatje met de medewerkster en aaien de hond. 

Na een kwartiertje kunnen we aan boord. We gaan niet met de grotere boot waar we vroeger vaak op waren maar met een kleinere platte. We kiezen wel om in de schaduw te zitten. Netjes om 13.00 varen we de haven die trouwens vol zit met pelikanen en aalscholvers uit.






We varen eerst langzaam en daarna op full speed. Dat voelt erg lekker want het is vandaag erg warm en dan koelt een boottochtje lekker af. 

Na een tijdje ziet de kapitein een vin en ja hoor vanaf dat moment zien we ontzettend veel dolfijnen. Het is een hele grote groep en ze duiken aan alle kanten op. Voor, achter, links, rechts, dichtbij en verweg. Het enige wat een beetje jammer is, is dat ze niet met de boot mee willen zwemmen, ze zijn duidelijk op jacht en hebben geen tijd. Dat is een beetje jammer want meestal als ze met de boot mee zwemmen krijg ik ze wel op de foto maar nu ze overal steeds opduiken is het steeds een gok waar het de volgende keer zal zijn en heb ik alleen wat foto's van een paar vinnen die uit het water steken.


Na een uur beginnen we weer op onze terugweg, lekker op full speed. We kopen nog een koud drankje uit de koelbox en om 14.30 zijn we weer terug.




De auto is echt bloedheet, de stoelen zijn te heet om op te zitten, maar gelukkig hebben we stoel verkoeling dus t wordt al snel weer koeler.

Terug op het vaste land gaan we dit keer boodschappen doen bij de Publix. We eten vanavond in het appartement en halen wat dingen dat we morgen kunnen picknicken. Bij het appartement eten we alvast een klein deel. (mijn moeder en ik een stukje kant en klare kip en Sophia een deel van magnetron spaghetti) Als we klaar zijn met eten is het 5 uur en gaan we nog even naar het strand aan de overkant van het hotel. Het water is weer zo ontzettend warm, we zwemmen tot 18.10 dit keer heb ik een UV shirt aan want dat was ik eergisteren vergeten en meteen werd ik gestraft met een verbranding. 

Het blijft nu ook super heet. Terwijl Sophia onder de douche is willen mijn moeder en ik op onze lievelingsplek, het balkon zitten maar het is gewoon niet te doen, vandaag geen wolkje aan de lucht en super warm. We rommelen dan maar even binnen, het internet op mijn telefoon doet het weer eens niet.. en ik wil eigenlijk twee fimpjes van Sophia op youtube zetten want mijn computer doet het wel, maar hij moet eerst een nummer naar mijn telefoon sturen maar die heeft weer eens geen bereik dan maar eerst mijn eigen foto's erop zetten en de filmpjes die Sophia vandaag heeft gemaakt vast op mijn computer zetten. 
We eten nog wat van onze kip/spaghetti en pas om 20.00 kunnen we buiten gaan zitten. We luisteren weer lekker en gezellig naar de live muziek bij de tikibar die je wel op het balkon kan horen maar niet in je kamer. Het is weer lekker en gezellig, wel voel ik me weer slaperig worden..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten